Sunday, April 25, 2010

LUAHAN

Jam menunjukkan 1.30 pagi..kalau kat negara asal aku,pukul 2.30 pagi(Japan) :)
Tapi hari ini tak seperti hari-hari yang biasa aku lalui,bangun pagi,wat rutin harian,study,main,rehat...dan berulang untuk hari selepasnya.Bukan ape minggu nie jadi minggu yang luar biasa dari kebiasaan,ramai member dah balik,dah xde kat kolej,then masalah kebuluran mula melanda.

Ye,masalah kebuluran.Umum mengetahui,masalah yang biasa melanda mahasiswa seperti diriku ini adalah KEKURANGAN SUMBER KEWANGAN...Bkn kerna berbelanja melebihi had yang sepatutnya,just kadang-kadang xtau bli apa,hihi...:)

Itula jugak penyebabnya kena buat catuan makanan(macam pelarian la plak),kalo x,kebuloq la jwbnye..tp,ak tetap dgn senyuman dan prangai suka main ak walo ak tngah lapo or ape-ape la...hihi..


Holiday kali ini selama 2 bulan.YEA,2 BLN CUTI!!!SEMANGAT SUNGGUH AKU NAK BERCUTI KERNA X BALIK RUMAH(klise gler)haha..Cuti nie..mesti korang ada yang berkerja kan,x pun ada gak yang pegi PIKNIK(X AJAK),xkurang jugak yang membalas dendam di atas kekurangan masa tido,xpun ada gak yang nak membesarkan perut dengan masakan ibu yang semestinya memikat selera walo pun mula-mula kata nak diet,kan?BTOL X?? (^.^)

TAKPE,TU MEMANG LUMRAH BERCUTI.apa yang penting,korang enjoy cuti nie,disamping mengelakkan diri dari melakukan perkara yang mungkin membahayakan diri sama ada secara sedar atau x,ok.

Semester nie..hmm,banyak bnda yang brlaku yang ak blh mbik sbgai teladan dan xkurang juga sempadan.Tp,jujurnya,sem nie telah menyedarkan ak mengenai siapa diriku yang sbnar,potensi diriku,sifat ak,ketahanan ak trhadap pengaruh luar,pengaruh negatif dan bnyak lg.Tp tetap ak mampu tempuhi walo ak beberapa kali terjatuh semasa dalam perjalanan melangkah.

Dan semasa ak terjatuh ini la ak mengenali siapakah kawan yang sebenar,kawan semasa kita susah,serta kawan yang berpura-pura berlagak sebagai kawan kita sedangkan dia dalam masa itu hanya berniat mempergunakan kita sahaja.Aku ok je,xkisah langsung. :)
KENAPA?

YELA,diorg dh bwat keputusan nak bwat gitu,nak kate ape kan?kan hidup nie berkenaan membuat pilihan berdasarkan pilihan ape yang kita ada.Dan setiap pilihan yang dibuat harapnya bknla brdasarkan emosi,huhu..

Apa-Apa pun,ak bersyukur dgn kawan-kawan yang aku ada sekarang kerna bg ak,merekalah yang terbaik yang blh ak dpt sbgai kwn.xkirala sama ada dekat atau tak,ak akan sntiasa ingat akn mereka trutama skli bila ak hampir berputus asa.

Mereka yang ak knal dtg dari latar blakang yang pelbagai,kaum dan agama dan itu x menjadi masalah bg ak walo pun ada suara sumbang y mengutuk ak.Lantak korang la yek,hik hik..

This coming holiday also means that i will be apart from my music group(OMG)..Guess i have to attend music class to improve my unorderly skill that i learnt from this group.Hope all of my band mates will have the most exciting holiday of their live,hihi..

2 comments:

intaq said...

kerol..lec mgm kerol ke 2?hehe
nway..tenz ambik kunci k.intan=)
hepi oliday....=)

KAYROLE KAIXA said...

yup,hihi..no hal..aka susah sy tlg,lumrahla mcm tu kan..asas hidup bermasyarakat..hiii

Followers