Tuesday, July 23, 2013

somewhere over the rainbow.

hai..pada yang membaca.yes, i know tak ramai yang baca but still..hai^^

Sekarang sedang menunggu masa bersahur aka masak masak and jam menunjukkan jam 4.45 pagi and as always..berlegar legar di dunia virtual berblogwalking dan sedang sibuk,sengal,membaca blog blog sahabt sahabat..tetibe terlintas dan baca habis satu blog di mana seorang sahabat admit masuk hospital.

Aku xberapa kenal dia secara rapat but i know yg dia blh berinteraksi dengan ak dlm 2 bahasa iaitu standard bahasa melayu baku dan juga bahasa melayu sarawak..kalau kau ambik kira bahasa inggeris..ok 3!.

yang aku ingat pasal dia is..first time aku jumpa..dia duk segan,malu bila ak borak tp never mind,ak faham dan hormat but still couldnt help it to nyakat sekejap.

yg buat aku sedih bila baca nukilan dia bukan sebab apa yang dia ceritakan tp bila kenangkan dia seolah tenang menerima apa yang terjadi.

Dan

Kalau berbanding diri aku ni..selalu sangat meludah ke langit nu.

ada benda ni terjadi...ak xpuas hati..ak merungut,dan banyak lagi..jarang la nak bersyukur atas apa yang terjadi walau aku tahu ada hikmahnya apa yang berlaku but nevermind.ak terima apa kekurangan dan cuba mengenal diri lagi dengan lebih baik.

aku kagum dengan ketabahan dia.mungkin ada benarnya kalau aku katakan..wanita itu lemah pada zahirnya namun hakiaktnya dia sangat kuat dari segi emosinya,malah mungkin makhluk paling hebat yang boleh menahan tekanan emosi.^^

Ada juga sahabat diriku yang sedang mengalami situasi di mana seakan ditekan oleh perasaan sendiri.

Nasihatku,selidik diri kenapa jadi mcm itu,from pengalaman,once kita dah kenal dan dapat punca kenapa jadi mcm tu,kerja kita akan jadi lebih mudah sebab dah dapat punca.right?rightttttttttttttttttttttttt?^^

tapi,still,aku xlayak nak share ape ape coz pengalaman aku masih jauh lagi^^

apa apa pun,mungkin selepas ni dah akan jarang berjumpa dah kot so didoakan agar korang semua sentiasa maju jaya dalam hidup selepas ini,sentiasa dalam rahmat dan lindungan yang maha esa, dan jangan lupa,berdoa sentiasa,mengadu domba pada yang mencipta sebab dia sentiasa ada.sentiasa ada.untuk kita semua.


Dan akhir kata,


Menjadi yg hebat,jalannya tidak semudah dalam perancangan.



Apakah berubah itu mudah?ya,namun apa yg menjadi kesusahannya ialah mengekalkan perubahan yg sudah dibuat.



So,sbb ya kmk madah senang jak nak ubah tp kekal ya susah.



Insan luar biasa hanya ada 5% sahaja.

-Muhd Khairul Faezy Bin Iskandar-

No comments:

Followers