Tuesday, January 18, 2011

TERSENYUM MELANGKAH PERGI

Tersekat rasa nafas aku..
Terkejut weh..
Tapi..
kalau aku kat tempat dia pun,aku akan buat benda yang sama..
untuk dapatkan kepastian..
tapi..
ayat-ayat pertanyaan beliau seolah-olah sudah menghukum aku..
Sakit jugak hati bila orang yang kita percaya sangat-sangat..
boleh bertindak sedemikian..
aku tak pernah pun nak buat macam tu..

Tak pernah langsung nak rosakkan kepercayaan,amanah yang dah diberi pada ku..
Aku jaga dengan nyawa aku..
tapi..
aku hanya mampu pertahankan apa yang benar..
diri mu yang buat keputusan..
fikirkanlah dari segala segi..
dimana logiknya..
apakah motifnya..
apa keuntungannya..
sedih,kecewa,terluka...
walaubagaimana pun..
terima kasih..
atas segalanya..
kerna ku yakin,kau sesungguhnya mengerti..
Namun
ku nyatakan sekali lagi..
kalau kenal sebetol-betol kenal..
renung sejenak,buka minda..
siyes..aku agak kecewa dengan ayat mu..
bertanya pada mulanya..
menghukum aku tanpa usul periksa pada akhirnya..
tersenyum dan mungkin melangkah pergi..
pilihan ku selepas ini.

No comments:

Followers