Friday, December 31, 2010

Games Hina Islam

Salam to all readers~ =) Selamat petang semua. Hari ni dr baru dapat satu info dari satu blog ((dah mintak permission nak publish ni)) kira penting lah ni kan, uolls kan suka maen game kan, tapi sepatutnya kita kena check dulu game apa yang kita maen tu, boleh ke tak, takut bertentangan pulak jadi macam kes game ni lah, terang-terang menghina Islam~ Let's check it out~


1- Guitar Heroes III




Game ni pakat nak menghina Islam, uolls tengok diorang maen gitar atas kalimah Allah, tak patut betul. Pastu nampak tak ada makhluk macam setan maen gitar tak hengat dunia sambil pijak2 kalimah Allah, ish3. Sangat melampau game ni. Sedikit info,game ini dibangunkan oleh syarikat Neversoft dan dikeluarkan oleh Activision dan RedOctane. Neversoft adalah sebuah syarikat pembangunan video game yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Dipunyai oleh Joel Jewett (berasal dari Montana, Amerika) bersama dengan Chris Ward dan Mick West. Chris dan Mick kedua-duanya berasal dari Yorkshire, England.





Sangat halus diorang nak sesatkan kita ehhh.



2- Next, Devil May Cry 3



Satu adegan dalam game tu dipaparkan pintu kaabah sebagai pintu yang menghubungkan di antara dunia syaitan dan dunia yang nyata. Ayat character dalam games ni ada membaca ayat;

"wahai pintu yang menghubungkan dunia kegelapan"
(dalam bahasa inggeris)


Dan character itu membaca ayat itu di dalam kitab yang dipegangnya. Di akhir scene character tersebut ada menyebut 7 ayat.
"wrath, sloth, lust, gluttony, greed, pride, envy"

Cuba tengok gambar kat bawah ni.




3- Stronghold Crusader



Ha, next game ni pulak pasal Perang Salib. So, pemain dia akan jadi watak Crusader and mission dia adalah nak kalahkan tentera Islam, sendiri mahu faham lah kan kalau orang Islam maen this game.



Actually, banyak lagi je games yang mengandungi adegan2 yang menghina Islam, banyak cara diorang lakukan nak sesatkan umat Islam. Sebar-sebarkan pada yang lain lah ye. =)

credit for this blog-http://dirikudrcinta.blogspot.com/2010/07/jom-tengok-games-yang-betul-betul.html

No comments:

Followers