Monday, May 31, 2010

BiLa CeTuSaN MeLaNdA

Malam nie..(sepatutnya pagi),berada di HQ(?)..
Bertemankan si CoNtEnG,komputer dan aircond..layan seh...mate layan..hua hua..
Sambil lagu kumpulan Big Bang yang silih berganti berkumandang
Menemani kami sepanjang tempoh berjaga nie.

 Esok giliran kumpulan AF untuk menyiapkan tugasan
Sikit je lagi..
Moga sempat siap esok,dihantar dan
DILULUSKAN
InsyaAllah..

Well,arinie..macam je perkara yang berlaku..
Kolej ramai dengan peserta BTN
Suasana jadi riuh rendah dengan cheers diorg(Teringat pulak masa orientasi)
Then menunggu member dari PD..
Nie masuk bab yang agak best,hihi...

Semua sebelah nie je la tulis,hihi..
Sampai kat kolej dalam pukul 11 pagi..
Si conteng lak sampai dalam pukul 4.15 camtu..
xkisahla bab tu,sebab dia mak cik kan,xpe..hihi..
Yang difokuskan kat sini,bab mengenakan dia..hihi..
*kesian jugak sebenarnya*
saya tengok je dia duduk tepi jalan tunggu saya yang kononya dalam perjalanan balik ke kolej*walhal tengah memerhati conteng dari atas*
guna balik warna nie senang..hihi
susah la nak buang sifat suka menyakat nie..huhu..(sori conteng)
last last mengalah jugak,anta msg suh dia naik atas..
Yang best nye,dia beli kfc,walau lupa salad..huhu..
yea,hihi..
senget je sentiasa..hihi..
xpe,ak syg kwn ak nie..xblh org lain buli selain ak..hua hua..

Just sekarang..ak muskil..nape ramai yang dah boleh bahan dirku yea?
kena lebih gigih nie..hihi..
Kena bahan sampai xboleh balas..pelik..

xpe,ada masa dan ketikanya untuk diriku menang sentiasa..haha...

Teringat pulak masa bekerja(cuti sekolah tingkatan 3) kat sebuah restoran yang agak terkenal di Sarawak
(Lahir kat sarawak,membesar di hulu langat dan labuan)

Ada brader nie..masuk restoran dengan gaya berlagak nya..*sempat kutuk lg*
adik(muda lg),ambik oder abg..milo ais peng..tu je..
erk?
MILO AIS PENG?????
PENG=EKSIDEN
PENG=AIS
Mane satu nie..pening ak..(ada masalah membezakan bahasa waktu nie)
takkan dia oder milo ais eksiden?
dan
xkan pulak milo ais ais?
Bantai je la..

(Pergi ke tempat abg buat air)

abg,milo ais peng satu
(abg,milo ais peng sigek(sigek=satu))

abg tu pun buat muka pelik sebelum gelak..
dik,milo ais tu ckup..bgtau milo peng pun ok..

owh?yeke?hihi..(sambil mengaru kepala yang tak gatal)

Perbezaan bahasa..payah betul..huhu..

Apapun..diharap,hidup korang pun penuh dengan peristiwa yang melucukan jugak walau berlaku secara tak sengaja,ok?ORAIT
(^_^)

4 comments:

cahaya mata ;) said...

sengal ko ea~!!
jatuh saham ak ko sebut psl ak dikenanakn wey..

KAYROLE 'kaixa' FAEZY said...

well..hihi..:P

adeqmanje said...

haha..pengalaman hidup kn..ley wat kite senyum bile kenangkn.. :)

KAYROLE 'kaixa' FAEZY said...

betol kak..:)

Followers